Saturday 9 April 2011

Roti arabic john...

Sabtu (10 Apr 2011)

Sama macam roti john, tapi kali ni versi roti arab...

sebelum husband pergi keja, siapkan sarapan utk dia dulu... sebelum tu rusydi dah aku siap mandikan sebab pagi-pagi lg dah ada jamban kat bontot...hehehe... biasaler tu..

nasib baik hubby start keje lewat, so bh lewat sket sediakan sarapan.. pukul 9 pg aku bukak peti ais dan keleuarkan roti arab yg aku dah beli ari rabu ari tu kat pasar malam blakang umah aku.

belah dua roti arab tadi dan sapukan dgn majerin versi olive oil (sihat sket)... bakar (kita bako jer) hingga kekuningan, dan angkat...

telur nyer buat macam versi roti john yg sebelum ni... 2 bj telur dipukul dgn 2 sd daging hancur, bawang besar dadu, kari (ayam), secubit garam, dan lada putih...

tuangkan bahan tadi atas kuali leper dan ratakan. dah separu masak tekup bahagian bawah roti arab yang dah dibako atas telur tadi...tunggu hingga masak... sapu mayonis dan sayur, sos...siap...cepat di masak dan sedap dimakan... silalah mencuba pada sape-sape yang malas dan tak tau nk cari idea nk buat ape ngan roti arab korang...

next episod aku akan ceritakan macam mana nk gunakan roti arab dgn cara lain plak... tunggu yer...

agak nyer ada tak orang baca blog aku ni? ker aku ni syok sendiri jer?... huhu...

No comments:

Post a Comment